Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Avslutningsmiddag och stress

Av Beatrice - 9 maj 2015 01:13

Hej!

Okej, så idag slutade jag vid lunch, vilket va jäkligt skönt eftersom jag behövde tid till att fixa mig inför avslutningsmiddagen i kyrkan. Vi skulle va där halv 5 och ordna en massa innan alla konfirmander skulle komma vid 6. Hade kul och träffa massa gött folk så kvällen blev lyckad :) 

Sen när jag kom hem runt 10 tiden skulle jag egentligen plugga till kemiprovet.. Men asså.. Då visade det sig att min bror hade förfest hemma hos oss med några kompisar. (Händer ganska ofta nuförtiden, typ varje helg..) men aja, de skulle dra inom en timme så jag tänkte att jag kunde plugga senare. Men när de drog kom mamma hem från en kompis, vi snacka en stund, jag gjorde en massa andra grejer och så blev jag så jäkla trött så orkade liksom inte ens slå upp boken. Istället så titta jag på gårdagens avsnitt från Robinson som jag missade. Det kliar som i helsike i ögonen nu men ångrar det inte det minsta :D

Igår kväll pluggade jag hela kvällen efter att jag kom hem från konfirmationsövningen. Jag läste på om kemiska bindningar tills klockan blev 12 sedan somna jag med nattlampan tänd och boken uppslagen.. När jag sedan vaknade i morse hade jag en jäkla linje över hela kinden för att jag hade somnat på boken.. -.-'

Men även fast jag läste hela kvällen så lyckades jag ändå inte komma någon vart. Jag har bara läst 2 och 1/2 kapitel av 8 kapitel. Har dessutom frågor i boken som jag skulle behöva träna på, ett gammalt prov som jag skulle behöva göra och dessutom läsa en sammanfattning av kursen som min kemilärare har skickat ut.

Ligger så jävla mycket efter! Har pluggat varenda dag i skolan och hemma och lyckas ändå inte hinna med någonting -.- Idag hade jag samhäll och då säger vår lärare att vi måste läsa igenom ett kapitel och besvara kapitlets 30 frågor innan Tisdag då vi ska få en inlämningsuppgift gällande det kapitlet. Eftersom det bara är 2 lektioner kvar nu innan lovet (eftersom så många dagar går bort) så tycker hon att det är bra om vi pluggar på inom ämnet innan de lektionerna, eftersom det är de enda lektioner vi kan skriva inlämningsuppgiften på...

Asså blir så jäkla trött på det här, för nu har jag en till grej jag måste göra som jag ska försöka klämma in någonstans.

Men aja, det är bara att försöka vara positiv över att det snart är sommar. Det kunde ha varit värre.. ;)

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 14 maj 2015 15:45

Hej! Så igår var jag på middag med resten av assistenterna på Spicy. Det va skitgott! Ledarna bjöd på alltihop som tack för det gångna året. Tror att det kostade dem 1340kr att ge mat till oss 14 o.O Efteråt gick jag, Danne, Melli och Angelica ti...

Av Beatrice - 11 maj 2015 23:15

Hej allihopa! Har ändrat lite utseende på bloggen nu, så nu ser den ju rätt skaplig ut faktiskt :) Jag gillade utseendet den hade från början så ändrade inte så mycket, mest bara typsnittet. Så vad har hänt sen jag skrev sist.. Jo igår så konfi...

Av Beatrice - 6 maj 2015 21:45

Hej på er! Sorry att jag inte skrev igår, men asså är så stressad just nu. Eller hela tiden egentligen.. Hade matte prov idag och har kemikursprov på måndag. Har dessutom haft en massa nationella de senaste veckorna och en massa andra prov så har p...

Av Beatrice - 4 maj 2015 01:30

Hej världen .. (crapig hälsningsfras jag vet..) Så nu har jag tagit på mig det omöjliga jobbet, enligt mig för jag lyckas aldrig, att starta en blogg. Jag har ca 0% förtroende för att denna blogg ska hålla. Men,men.. Man kan ju alltid försöka. Även...

Presentation

Hej!
Kul att du kommer och besöker min blogg. Kommer att skriva om lite allt möjligt här så något lär ju falla dig i smaken
/Bea

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards